Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Απαντήσεις 16-25


Δραστηριότητα 16η

επανάληψη του μαθήματος 8
Θυμόμαστε ότι στις αριθμητικές παραστάσεις, οι πράξεις γίνονται από τα αριστερά προς τα δεξιά με μια ορισμένη σειρά:
α) πρώτα πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις και
β) μετά προσθέσεις και αφαιρέσεις
Αν υπάρχουν παρενθέσεις, κάνουμε πρώτα τις πράξεις μέσα στις παρενθέσεις με την ίδια σειρά.
Λύσε τις αριθμητικές παραστάσεις:
(20x2)x3+15+42-100-12x3 +14= 40x3+15+42-100-12x3+14=120+15+42-100-36+14=55
100:50-0+150+40x3-40:4= 2-0+150+120-10=262
52+45+(100x3)-200-10x3+500= 52+45+300-200-30+500=667
(100+50+50+20)x2+100-52x3-5= 220x2+100-52x3-5=440+100-156-5=379

Δραστηριότητα 17η
κεφάλαιο 2 γλώσσα

1) Γράψε με ολόκληρες τις λέξεις τι συντομογραφίες:
βλ. βλέπε
γραμμ. γραμμάρια
κ. κύριος, κυρία
κτλ. Και τα λοιπά
μ.Χ. μετά Χριστόν
σελ. σελίδα
τ.μ. τετραγωνικά μέτρα
χλμ. χιλιόμετρα

2) Γράψε με ολόκληρες τις λέξεις τα αρκτικόλεξα ή ακρωνύμια:
ΑΕΙ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα
ΕΜΥ Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία
ΗΠΑ Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής
ΜΜΕ Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
ΟΗΕ Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών
ΕΛΤΑ Ελληνικά Ταχυδρομεία
ΟΤΕ Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας
ΔΕΗ Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού



Δραστηριότητα 18η
κεφάλαιο 2 γλώσσα

Κλίνε τα αρχαιόκλητα/λόγια θηλυκά σε -ή:
η πόλη, η διένεξη

ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ           ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ονομαστική  η πόλη, η διένεξη                                                   ονομαστική οι πόλεις, οι διενέξεις
γενική της πόλης ή της πόλεως, της διένεξης ή της διενέξεως  γενική των πόλεων, διενέξεων
αιτιατική  την πόλη, τη διένεξη                                                   αιτιατική τις πόλεις, τις διενέξεις
κλητική – πόλη , - διένεξη                                                           κλητική  -πόλεις, - διενέξεις

Δραστηριότητα 19η
επανάληψη του μαθήματος 11 (9 και 10 είναι εκτός ύλης)

Θυμόμαστε ότι στην στρογγυλοποίηση αν το ψηφίο που βρίσκεται στα δεξιά από εκείνο στο οποίο θέλουμε να γίνει η στρογγυλοποίηση είναι 0, 1, 2, 3 ή 4, τότε απλώς το αντικαθιστούμε, όπως και όλα τα επόμενα προς τα δεξιά, με μηδενικά.
Αν το ψηφίο που βρίσκεται στα δεξιά είναι 5, 6, 7, 8 ή 9, τότε αυξάνουμε το ψηφίο στο οποίο θέλουμε να στρογγυλοποιήσουμε κατά μία μονάδα και μετά αντικαθιστούμε τα ψηφία στα δεξιά του με μηδενικά.

1) Ένα κουτί με καραμέλες κοστίζει 1,39 €. Πόσα χρήματα θα πληρώσουμε κατά προσέγγιση για 7 κουτιά;
Θα στρογγυλοποιήσουμε στο δέκατο δηλαδή 1,40. Άρα 1,40x7= 9,8€
2) Ένα σχολείο κανονικού μεγέθους στην Αττική έχει 272 παιδιά. Πόσα παιδιά έχει περίπου μια περιοχή με 8 σχολεία;
Θα στρογγυλοποιήσουμε στις δεκάδες δηλαδή 270 παιδιά. Άρα 270x8=2160 παιδιά

Δραστηριότητα 20η

κεφάλαιο 2 γλώσσα

Κλίνε τα αρχαιόκλητα/λόγια θηλυκά σε -ή:

η χρήση, η απόδειξη

ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ           ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ

ονομαστική                                ονομαστική
η χρήση                                   οι χρήσεις
γενική                                          γενική
της χρήσης/της χρήσεως     των χρήσεων
αιτιατική                                     αιτιατική
τη χρήση                                  τις χρήσεις
κλητική                                        κλητική      
-χρήση                                    -χρήσεις


ονομαστική                                ονομαστική
η απόδειξη                                   οι αποδείξεις
γενική                                          γενική
της απόδειξης/της αποδείξεως     των αποδείξεων
αιτιατική                                     αιτιατική
την απόδειξη                            τις αποδείξεις
κλητική                                        κλητική      
-απόδειξη                                    -αποδείξεις

Δραστηριότητα 21η
επανάληψη του μαθήματος 12

Θυμάμαι ότι δύο ή περισσότεροι φυσικοί αριθμοί μπορεί να έχουν κοινούς διαιρέτες. Ο μεγαλύτερος κοινός διαιρέτης τους λέγεται Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (Μ.Κ.Δ.).

1) Βρες τον ΜΚΔ των αριθμών 10 και 28 .
10: 1,2, 5, 10
28: 1,2, 4, 7, 14,28
ΜΚΔ (   10,28)= 2
2) Βρες τον ΜΚΔ των αριθμών 72 και 48 .
72: 1,2, 3,4,6,8,9,12,18,24,36,72
48: 1,2,3,4,6,8,12,16,24,48
ΜΚΔ (72,48)= 24
Τις δυο ασκήσεις λύσε τις με τον τρόπο που λέει το μάθημα 12, δηλαδή γράψε αναλυτικά τους διαιρέτες και κύκλωσε τους κοινούς και στη συνέχεια γράψε ως απάντηση στην άσκηση τον μεγαλύτερο.

Δραστηριότητα 22η
επανάληψη του μαθήματος 13
Αφού διαβάσετε και θυμηθείτε τα κριτήρια διαιρετότητας λύστε τα προβλήματα
( Τα κριτήρια διαιρετότητας είναι :
1. Ένας αριθμός διαιρείται με το 10, το 100, το 1000, ...,
αν τελειώνει σε ένα, δύο, τρία, ... μηδενικά αντίστοιχα.
2. Ένας αριθμός διαιρείται με το 2,
αν τελειώνει σε 0, 2, 4, 6, 8.
3. Ένας αριθμός διαιρείται με το 5,
αν τελειώνει σε 0 ή σε 5.
4. Ένας αριθμός διαιρείται με το 3 ή το 9,
αν το άθροισμα των ψηφίων του διαιρείται με το 3 ή με το 9.5.
5 Ένας αριθμός διαιρείται με το 4 ή το 25,
αν το τελευταίο διψήφιο τμήμα του διαιρείται με το 4 ή με το 25.)

1) Δύο τάξεις μαζί έχουν 33 παιδιά . Μπορούν να καθίσουν όλα στο πούλμαν με τον φίλο / τη φίλη τους; Γιατί;
Όχι γιατί το 33 δε διαιρείται ακριβώς με το 2. Θα καθίσουν 32 παιδιά με τους φίλους τους και ένα παιδί θα κάτσει μόνο του.
2) Με τη μαμά φτιάξαμε 45 κουλουράκια πασχαλινά. Στην οικογένειά μου είμαστε οι γονείς και άλλα δύο μικρότερα αδέλφια. Θα φάμε όλοι ίσο αριθμό από κουλουράκια; Γιατί;
45 διαιρείται ακριβώς με το 5. Θα μοιραστούμε 45:5=9, θα φάμε όλοι από 9.

 Δραστηριότητα 23η
κεφάλαιο 2 γλώσσα

Κλίνε τα αρχαιόκλητα/λόγια θηλυκά σε -ος:

η περίμετρος, η έξοδος

ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ           ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ

ονομαστική                                ονομαστική
η περίμετρος                          οι περίμετροι
γενική                                          γενική
της περιμέτρου                     των περιμέτρων
αιτιατική                                     αιτιατική
την περίμετρο                        τις περιμέτρους
κλητική                                        κλητική    
-περίμετρο                             -περίμετροι

ονομαστική                                ονομαστική
η έξοδος                              οι έξοδοι
γενική                                          γενική
της εξόδου                     των εξόδων
αιτιατική                                     αιτιατική
την έξοδο                        τις εξόδους
κλητική                                        κλητική    
-έξοδο                             -έξοδοι

Δραστηριότητα 24η
κεφάλαιο 2 γλώσσα

Κλίνε τα αρχαιόκλητα/λόγια θηλυκά σε -ος:

η κιβωτός, η μέθοδος

ΕΝΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ           ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ

ονομαστική                                ονομαστική
η κιβωτός                          οι κιβωτοί
γενική                                          γενική
της κιβωτού                     των κιβωτών
αιτιατική                                     αιτιατική
την κιβωτό                        τις κιβωτούς
κλητική                                        κλητική    
-κιβωτό                             -κιβωτοί


ονομαστική                                ονομαστική
η μέθοδος                          οι μέθοδοι
γενική                                          γενική
της μεθόδου                     των μεθόδων
αιτιατική                                     αιτιατική
τη μέθοδο                           τις μεθόδους
κλητική                                        κλητική    
-μέθοδο                             -μέθοδοι

 Δραστηριότητα 25η
επανάληψη του μαθήματος 14
Θυμάμαι ότι:
Ένας αριθμός, μεγαλύτερος από το 1, που έχει μόνο δύο διαιρέτες (το 1 και τον εαυτό του) λέγεται πρώτος.
Ένας αριθμός που έχει τουλάχιστον τρεις διαιρέτες λέγεται σύνθετος.
Ο αριθμός 1 δεν είναι ούτε πρώτος ούτε σύνθετος ( έχει μόνο έναν διαιρέτη, τον εαυτό του).

Πρόβλημα
Ένα τετραθέσιο σχολείο έχει τα εξής τμήματα:
Α τάξη : 13 παιδιά
Βτάξη:  15 παιδιά
Γ-Δ τάξη: 16 παιδιά
Ε - ΣΤ τάξη: 11 παιδιά.

Πώς μπορούν να χωριστούν σε ομάδες τα παιδιά χωρίς να περισσεύει κάποιο παιδί; Μπορεί να γίνει σε όλες τις τάξεις; Ναι, όχι και γιατί;
Α τάξη: με 13 παιδιά δεν μπορούν να χωριστούν σε ομάδες χωρίς να περισσεύει κάποιο παιδί γιατί το 13 είναι πρώτος αριθμός.
Β τάξη: μπορεί να χωριστεί σε 3 ομάδες των 5 παιδιών, ή σε 5 ομάδες των 3 παιδιών
Γ – Δ τάξη: μπορεί να χωριστεί σε 2 ομάδες των 8 παιδιών, ή σε 8 ομάδες των 2 παιδιών, ή σε 4 ομάδες των 4 παιδιών.
Ε - ΣΤ τάξη: με 11 παιδιά δεν μπορούν να χωριστούν σε ομάδες χωρίς να περισσεύει κάποιο παιδί γιατί το 11 είναι πρώτος αριθμός



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου