Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Απαντήσεις 27-42


Δραστηριότητα 27

κεφάλαιο 4 γλώσσα

Οι εγκλίσεις του ρήματος είναι τρεις:
-Οριστική, έχουν όλοι οι χρόνοι
-Υποτακτική, έχουν Ενεστώτας, Αόριστος και Παρακείμενος
-Προστακτική, έχουν Ενεστώτας , Αόριστος και πολύ σπάνια ο Παρακείμενος σε δύο πρόσωπα, β ενικό και β πληθυντικό.

1) Γράψε την Προστακτική του Ενεστώτα στον β ενικό και στον β πληθυντικό στα ρήματα:

γράφω - > γράφε, γράφετε

σκουπίζω - > σκούπιζε, σκουπίζετε

χτυπώ - > χτύπα, χτυπάτε

νικώ - > νίκα, νικάτε

τραβώ - > τράβα, τραβάτε

2)  Γράψε την Προστακτική του Αορίστου στον β ενικό και στον β πληθυντικό στα ρήματα:

κλείνω - > κλείσε, κλείστε

τρώω  - >  φάε, φάτε

σφουγγαρίζω - >  σφουγγάρισε, σφουγγαρίστε

πίνω - >  πιες, πιείτε

πλένω - >  πλύνε, πλύνετε ή πλύντε

Δραστηριότητα 28
επανάληψη του μαθήματος 15

Φτιάξε δύο δεντρογράμματα για τον αριθμό 30
30, 15χ2, 2, 3χ5
30, 3χ10, 3, 2χ5


Δραστηριότητα 29η
επανάληψη του μαθήματος 16

Να βρεις το ΕΚΠ στους αριθμούς:

- 30, 40, 60
2χ2χ2χ3χ5= 120

- 34, 22, 8
2χ2χ2χ11χ17= 1496


Δραστηριότητα 30η
κεφάλαιο 4 γλώσσα

 Γράψε την Προστακτική του Ενεστώτα και του Αορίστου στον β ενικό και στον β πληθυντικό στα ρήματα:
                                   Προστακτική ενεστώτα       προστακτική αορίστου
χτενίζομαι - >                 χτενίζου – χτενίζεστε       χτενίσου – χτενιστείτε

αναρωτιέμαι - >      να αναρωτιέσαι να αναρωτιέστε     αναρωτήσου – αναρωτηθείτε

εξετάζομαι - >            εξετάζου – εξετάζεστε          εξετάσου - εξεταστείτε

δροσίζομαι - >        δροσίζου – δροσίζεστε          δροσίσου -  δροσιστείτε


αγαπιέμαι - >   να αγαπιέσαι να αγαπιέστε     αγαπήσου - αγαπηθείτε

Δραστηριότητα 31
κεφάλαιο 4 γλώσσα

Θυμάμαι ότι τα παραθετικά των επιθέτων είναι τρία, το θετικό, το συγκριτικό και το υπερθετικό.

Γράψε τον συγκριτικό και τον υπερθετικό στα επίθετα όπως στο παράδειγμα:

νέος                  -    πιο νέος, νεότερος                             -    ο πιο νέος, νεότατος

ωραίος          ωραιότερος , πιο ωραίος                        ο πιο ωραίος ,   ωραιότατος

έξυπνος      πιο έξυπνος , εξυπνότερος                    ο πιο έξυπνος , εξυπνότατος

κακός     χειρότερος,   πιο κακός                ο χειρότερος,   ο πιο κακός , χείριστος

ζωηρός      ζωηρότερος πιο ζωηρός                          ζωηρότατος ο πιο ζωηρός

βαρύς            βαρύτερος πιο βαρύς                 βαρύτατος ο πιο βαρύς

συνεπής           συνεπέστερος πιο συνεπής συνεπέστατος  ο πιο συνεπής

δραστηριότητα 32

Γράψε με λέξεις πως διαβάζεται η βάση και ο εκθέτης και στη συνέχεια βρες το αποτέλεσμα:
82      οχτώ στο τετράγωνο, 8χ8= 64
43     τέσσερα στον κύβο, 4χ4χ4= 64
7εφτά στην τετάρτη 7χ7χ7χ7= 2.401
10 5 δέκα στην πέμπτη 10χ10χ10χ10χ10 = 100.000
2δύο στην έκτη 2χ2χ2χ2χ2χ2=64

Δραστηριότητα 33η
επανάληψη του μαθήματος 18
Γράψε τα νούμερα με δυνάμεις του 10:
100.000.000 = 108
1.000.000 = 106
800 =8χ102
50.000 =5χ104

70.000.000.000 =7χ1010

Δραστηριότητα 34η
κεφάλαιο 4 γλώσσα

1 Θυμάμαι ότι τα παραθετικά των επιρρημάτων είναι τρία, το θετικό, το συγκριτικό και το υπερθετικό.
Τα παραθετικά των επιρρημάτων μοιάζουν με εκείνα των επιθέτων.
Γράψε τον συγκριτικό και τον υπερθετικό στα επιρρήματα όπως στο παράδειγμα:

ωραία                -      ωραιότερα,   πιο ωραία                         -   ωραιότατα, πολύ ωραία
βαθιά                         βαθύτερα, πιο βαθιά                       βαθύτατα, πολύ βαθιά
χαμηλά            χαμηλότερα, πιο χαμηλά,                    χαμηλότατα, πολύ χαμηλά
απλά                 απλούστερα, πιο απλά                       απλούστατα, πολύ απλά
λίγο                  λιγότερα πιο λίγο                                           ελάχιστα πολύ λίγο
γρήγορα    γρηγορότερα, πιο γρήγορα                                   το γρηγορότερο τάχιστα

2  Θυμάμαι ότι αντώνυμα (αντίθετα) ονομάζονται οι λέξεις που έχουν αντίθετη σημασία.
Γράψε τα αντώνυμα επίθετα:

πλούσιος  -φτωχός
κάτω - πάνω
γόνιμος - άγονος
ευγενικός - αγενής
απρόσεκτος - προσεκτικός
νόστιμος - άνοστος

Δραστηριότητα 35η
κεφάλαιο 4 γλώσσα

1) Κάνε την αντιστοίχιση στο συννεφάκι:
1 Αν χαλάσει ο καιρός,
2 Αν σου αρέσει το φαγητό,
3 Αν ήξερες να οδηγείς ποδήλατο,
4 Αν δυσκολευτείς στην άσκηση,
5 Αν σου αρέσει το ποδόσφαιρο,

α ρώτα τη δασκάλα σου να στην εξηγήσει,
β δε θα πάμε για μπάνιο στη θάλασσα.
γ να πάμε την Κυριακή στο γήπεδο.
δ θα σου έδινα για  μια βόλτα το δικό μου.
ε να σου βάλω και δεύτερη μερίδα
                                              1β               2ε                3δ
                                         4α                          5γ 


2) Βάλε τους τόνους και τα διαλυτικά όπου χρειάζονται στις λέξεις:
φαι                             φαΐ                            
μυικος                      μυϊκός
νεραιδα                   νεράιδα
κοροιδο                   κορόιδο
πρωι                        πρωί
διυλιστηρια            διυλιστήρια
αυπνια                 αϋπνία
θεικος                    θεϊκός
κοροιδευω          κοροϊδεύω
σοκολατοποιια       σοκολατοποιία      

Δραστηριότητα 36η
επανάληψη του μαθήματος 19

Ο αριθμός που δηλώνει το μέρος ενός «όλου» ονομάζεται κλάσμα.
Το κλάσμα σχηματίζεται από δύο φυσικούς αριθμούς, τον αριθμητή και τον παρονομαστή, που χωρίζονται μεταξύ τους από την κλασματική γραμμή με τη μορφή:     αριθμητής
                                                                                                                                 παρονομαστής

Το κλάσμα με αριθμητή το 1 λέγεται κλασματική μονάδα.

Όταν ο αριθμητής ενός κλάσματος είναι μικρότερος από τον παρονομαστή, το κλάσμα είναι μικρότερο από το 1.

Όταν ο αριθμητής ενός κλάσματος είναι ίσος με τον παρονομαστή, το κλάσμα είναι ίσο με το 1.

Όταν ο αριθμητής ενός κλάσματος είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή, το κλάσμα είναι μεγαλύτερο από το 1.

Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να χωρίσουμε τις ακέραιες μονάδες και να μετατρέψουμε το κλάσμα σε μεικτό αριθμό.

1) Γράψε την ανισότητα αν τα κλάσματα είναι μικρότερα, μεγαλύτερα ή ίσα με το 1

8    =    1                         9         <    1                                         14      >      1
8                                     10                                                            11
9    >     1                       12        <    1                                        15      =       1
4                                     13                                                           15
2) Να μετατρέψεις τους μικτούς αριθμούς σε κλάσματα:
23  = 4 + 4 + 3 =   11                      ή    2x4+3= 8+3=11
  4      4    4     4      4

3= 7  +    7   +    7    +     5    =  26                       ή    3x7+5= 21+5=26
  7     7        7         7           7          7

Δραστηριότητα 37η
κεφάλαιο 6 γλώσσα

Οι αιτιολογικές προτάσεις εισάγονται με τους αιτιολογικούς συνδέσμους ή με λέξεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούμε σαν αιτιολογικούς συνδέσμους π.χ. γιατί, επειδή, διότι, εφόσον, καθώς, αφού, μια που, μια και .
1) Κάνε την αντιστοίχιση στο συννεφάκι :

1 Δε διάβασε τα μαθήματά του,
2 Τον συμπαθώ πολύ,
3 Άργησε να πάει στη δουλειά της, 
4 Έπεσε,
5 Πήγε καλά στις εξετάσεις ,

α εφόσον είναι εξαιρετικός άνθρωπος.
β  μια και δεν είδε το σκαλί.
γ  επειδή πονούσε η κοιλιά του.
δ διότι είχε προετοιμαστεί πάρα πολύ καλά.
ε  αφού δεν άκουσε το ξυπνητήρι.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi3fd_xnZb43kH_lQstou55YNFY-OQLLGzhz0ui7kH7_BlW-LChUBEhHdsffdKRy3lgPZDpUQfQDOJXhBnvMUGtwutfk654jwnV72JOteodvef9mgq5y-E3CpFrLJezD859DsBV8qv64TI/s320/%25CF%2583%25CF%2585%25CE%25BD%25CE%25BD%25CE%25B5%25CF%2586%25CE%25BF.jpg
                                   
                     1γ   2α   3ε   4β   5δ


2) Να βρεις στις παρακάτω προτάσεις λέξεις και φράσεις που δηλώνουν τόπο και να τις υπογραμμίσεις:

- Η γιαγιά μαγειρεύει στην κουζίνα.
- Τα παιδιά έπαιζαν όλη μέρα τρέχοντας πέρα δώθε.
- Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στη Ρόδο.
- Δεν έχει σταθερή εργασία, δουλεύει εδώ κι εκεί.
- Η εκκλησία βρίσκεται στην πλατεία του χωριού.
- Ο ταχυδρόμος άφησε το γράμμα στην είσοδο του σπιτιού μας.




 Δραστηριότητα 38η
επανάληψη του μαθήματος 20

1 Γράψε τους δεκαδικούς αριθμούς σαν κλάσματα:
0,9= 9
        10
0,03=   3
          100
0,002=   2
           1000
4,02=   402
            100
3,9=    39
           10
2,78=    278
             100
1,989=   1989
               1000
2 Να μετατρέψεις τα κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς:
  5       = 0,05                  7      = 0,125                          9    = 1,5                 9 = 1,125
100                                  56                                           6                              8


Δραστηριότητα 39η
κεφάλαιο 6 γλώσσα
Κύκλωσε το ρήμα με τη σωστή κατάληξη στις προτάσεις:
1 Μα καλά, δεν ντρέπεται/ντρέπετε καθόλου;
2 Μην παίζεται / παίζετε εδώ, γιατί είναι επικίνδυνο.
3 Ο Γιάννης χαίρεται/χαίρετε που θα πάει βόλτα.
4 Υποτίθεται/υποτίθετε ότι θα ερχόσουν νωρίς!
5 Πόσο πολύ ταιριάζεται/ταιριάζετε!
6 Επιτρέπεται/επιτρέπετε να κοιτάτε αλλά όχι να αγγίζεται/αγγίζετε.
7 Είναι απρόσεκτος όταν τρώει και λερώνεται / λερώνετε εύκολα.
8 «Το μωρό κοιμάται / κοιμάτε , μη φωνάζεται / φωνάζετε » είπε η μαμά.
9 Η Νίκη πνίγεται / πνίγετε σε  μια κουταλιά νερό.
10 Η λύση δύσκολα βρίσκεται / βρίσκετε.

Δραστηριότητα 40η
επανάληψη του μαθήματος 21

Θυμάμαι τα ισοδύναμα κλάσματα, την απλοποίηση του κλάσματος και το ανάγωγο κλάσμα.

1) Γράψε Α δίπλα από τα ανάγωγα κλάσματα:

4   ( Α )          9        (  )                     3     ( Α )       6        (  )                    11     (  Α)
9                    45                                8                  14                                  5
2) Βάλε το σημάδι της ισότητας = ή ανισότητας ≠ ανάμεσα στα κλάσματα ανάλογα με το αν είναι ισοδύναμα ή όχι:

4   =    8                                 5            20                             80  =   8                         
21       42                               12           36                                20      2              


 18   =    3                              1       20                                  7  =   28   
 42          7                              2          10                                 11     44


Δραστηριότητα 41η
επανάληψη του μαθήματος 22

Θυμάμαι τη σύγκριση κλασμάτων:
Ανάμεσα σε δύο ομώνυμα κλάσματα μεγαλύτερο είναι εκείνο που έχει το μεγαλύτερο αριθμητή.
Για να συγκρίνουμε ετερώνυμα κλάσματα, τα μετατρέπουμε πρώτα σε ομώνυμα.
Ειδικά για τα ετερώνυμα κλάσματα που έχουν τον ίδιο αριθμητή, μεγαλύτερο είναι εκείνο με το μικρότερο παρονομαστή.
Τα ετερώνυμα κλάσματα μπορούν να μετατραπούν σε ισοδύναμά τους ομώνυμα, αν πολλαπλασιαστούν οι όροι τους με τον κατάλληλο αριθμό.


Σύγκρινε τα κλάσματα. Όπου χρειαστεί να τα κάνεις ομώνυμα.

 5     <     8                                   7 =14         12                                  21 = 42  <  48
15        15                                   10  20            20                                  25     50     50


 3 =15  >    2  =8                                    7     <     9                                    10  =   5= 10
 4   20        5   20                                  11          11                                   12       6     12




Δραστηριότητα 42η
κεφάλαιο 7 γλώσσα
1) Άλλαξε τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές :
Αύξηση της τιμής της βενζίνης -> Αυξήθηκε η τιμή της βενζίνης
Συνεργασία μαθητών και δασκάλων -> Συνεργάζονται μαθητές και δάσκαλοι
Απαγόρευση της κυκλοφορίας -> Απαγορεύτηκε η κυκλοφορία
Το διάβασμα του βιβλίου -> Το βιβλίο διαβάστηκε
Η ψήφιση του νομοσχεδίου από τη Βουλή -> Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε από τη Βουλή.

2) Άλλαξε τις ρηματικές φράσεις σε ονοματικές  :
Συλλέγω τις αποδείξεις -> Η συλλογή των αποδείξεων
Το δάσος κάηκε -> Το κάψιμο του δάσους.
Περιγράφει τον αγώνα. -> Η περιγραφή του αγώνα
Αγόρασα καινούρια τσάντα. -> Η αγορά καινούριας τσάντας
Πρόσφεραν χρήματα. -> Προσφορά χρημάτων



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου