επανάληψη του μαθήματος 35
Θυμάμαι: μπορούμε να βρούμε την άγνωστη τιμή σε ένα πρόβλημα ανάλογων ποσών με διάφορους τρόπους:
α) Με αναγωγή στη μονάδα
Η διαδικασία με την οποία σε ένα πρόβλημα βρίσκω πρώτα την τιμή της μιας μονάδας (με διαίρεση) και στη συνέχεια βρίσκω την άγνωστη τιμή (με πολλαπλασιασμό) λέγεται αναγωγή στη μονάδα.
β) Σχηματίζοντας την αναλογία
Φτιάχνω τον πίνακα ποσών και τιμών.
Εξετάζω αν τα ποσά είναι ανάλογα.
Χρησιμοποιώ μεταβλητή για την άγνωστη τιμή.
Σχηματίζω την αναλογία.
Βρίσκω τον άγνωστο όρο της αναλογίας λύνοντας την εξίσωση.
Ένας αγρότης διέθεσε για πώληση το προηγούμενο καλοκαίρι 100 κιλά μήλα από 300 μηλιές. Το φετινό καλοκαίρι έχει συσκευάσει και είναι έτοιμα για πώληση 400 κιλά μήλα. Πόσες μηλιές έχει συνολικά φέτος;
Λύσε την άσκηση και με αναγωγή στη μονάδα και με αναλογία.
Θυμάμαι: μπορούμε να βρούμε την άγνωστη τιμή σε ένα πρόβλημα ανάλογων ποσών με διάφορους τρόπους:
α) Με αναγωγή στη μονάδα
Η διαδικασία με την οποία σε ένα πρόβλημα βρίσκω πρώτα την τιμή της μιας μονάδας (με διαίρεση) και στη συνέχεια βρίσκω την άγνωστη τιμή (με πολλαπλασιασμό) λέγεται αναγωγή στη μονάδα.
β) Σχηματίζοντας την αναλογία
Φτιάχνω τον πίνακα ποσών και τιμών.
Εξετάζω αν τα ποσά είναι ανάλογα.
Χρησιμοποιώ μεταβλητή για την άγνωστη τιμή.
Σχηματίζω την αναλογία.
Βρίσκω τον άγνωστο όρο της αναλογίας λύνοντας την εξίσωση.
Ένας αγρότης διέθεσε για πώληση το προηγούμενο καλοκαίρι 100 κιλά μήλα από 300 μηλιές. Το φετινό καλοκαίρι έχει συσκευάσει και είναι έτοιμα για πώληση 400 κιλά μήλα. Πόσες μηλιές έχει συνολικά φέτος;
Λύσε την άσκηση και με αναγωγή στη μονάδα και με αναλογία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου