Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Δραστηριότητα 68η

κεφάλαιο 11 γλώσσα

Θυμάμαι τα είδη των εξαρτημένων προτάσεων:
1 Ονοματικές:
-Ειδικές
-Βουλητικές
-Ενδοιαστικές
-Πλάγιες ερωτηματικές
-Αναφορικές

2 Επιρρηματικές:
-Αιτιολογικές
-Τελικές
-Αποτελεσματικές
-Υποθετικές
-Εναντιωματικές
-Χρονικές
-Αναφορικές

Γράψε δίπλα σε κάθε πρόταση το είδος της εξαρτημένης πρότασης που είναι:

Θέλω να φάω  (________)
Πιστεύω πως θα έρθει  (________)
Θα δίνω το ποδήλατο μου σε όποιον θέλω  (________)
Βάλε τα βιβλία σου στη βιβλιοθήκη με όποια σειρά θες.  (________)
Ετοιμάσου, για να πάμε στο θέατρο.  (________)
Μου αρέσει αυτή η μπλούζα, επειδή είναι κόκκινη.  (________)
Φοβάμαι μήπως δεν έρθει.  (________)
Η μαμά μου με ρώτησε αν θέλω να πάω κατασκήνωση.  (________)
Μόλις άκουσε ότι θα ανοίξουν τα σχολεία, ένα χαμόγελο ζωγραφίστηκε στο πρόσωπό του.  (________)
Παρόλο που μου έδωσε χαρτζιλίκι η μαμά, δε μου έφτασε.  (________)
Είμαι αρκετά ώριμο παιδί, ώστε να με αφήσουν οι γονείς μου να πάω με τους φίλους μου βόλτα.  (________)
Αν θες να έρθεις μαζί μου, ξεκίνα τώρα. (________)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου